Armée Américaine [USA]

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Re: Armée Américaine [USA]

Message par geronimo » 08 décembre 2018, 20:16

la c'est toute a fait une recherche futuriste
L'armée américaine construit génétiquement de nouvelles formes de vie pour détecter les sous-marins ennemis

Le Pentagone étudie également le camouflage vivant, la peinture auto-cicatrisante et diverses autres applications d'organismes modifiés, mais la science fondamentale reste un défi.

Comment détectez-vous les sous-marins dans une étendue aussi vaste que l'océan? L’armée américaine espère que des microorganismes marins courants pourraient être génétiquement transformés en fils-pièges vivants pour signaler le passage de sous-marins ennemis, de navires sous-marins ou même de plongeurs.

C’est l’une des nombreuses applications militaires possibles pour les organismes dits "artificiels", un champ qui promet un camouflage vivant qui réagit à son environnement pour mieux éviter la détection, de nouveaux médicaments et médicaments pour aider les forces déployées à survivre dans des conditions difficiles, et plus encore. Mais la recherche en est à ses débuts, ont déclaré des responsables militaires.

Le laboratoire de recherche navale, ou LNR, soutient la recherche. Voici comment cela fonctionnerait: vous prenez un organisme marin abondant, comme Marinobacter, et modifiez sa constitution génétique pour réagir à certaines substances laissées par des navires, des plongeurs ou des équipements ennemis. Ceux-ci peuvent être des métaux, des gaz d'échappement de carburant, de l'ADN humain ou une molécule qui ne se trouve pas naturellement dans l'océan mais qui est associée aux sous-marins diesel, par exemple. La réaction pourrait prendre la forme d’une perte d’électrons, qui pourrait être détectée par des sous-drones amis.

«Dans un contexte technique, nous pourrions prendre la capacité des microbes d'abandonner des électrons, puis utiliser [ces électrons] pour parler à quelque chose comme un véhicule autonome. Ensuite, vous pouvez commencer à imaginer que vous pouvez créer un signal électrique lorsque la bactérie rencontre une molécule dans son environnement », a déclaré Sarah Glaven, chercheuse à NRL, lors d’un événement organisé en novembre par le laboratoire de physique appliquée de l’Université Johns Hopkins.

https://www.defenseone.com/technology/2 ... one_hybrid
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Re: Armée Américaine [USA]

Message par geronimo » 11 décembre 2018, 20:14

Lumières Dans le ciel vu à travers les États-Unis étaient des lignes de conga. Formations de transporteurs aériens militaires de l’US Air Force

Lumières Dans le ciel vu à travers les États-Unis étaient des formations de lignes de congélation de transporteurs aériens de l’US Air Force. L’armée de l’air américaine a mené un exercice extraordinaire pour évaluer sa capacité à déployer une formation d’aéronefs de grande taille.

Les transporteurs aériens du Commandement de la mobilité aérienne ont envahi le ciel en masse sous le couvert de la nuit pour survoler les États-Unis et se rendre dans les vastes étendues d’entraînement militaire du sud-ouest américain.

L’objectif est de simuler l’ouverture par la porte arrière de l’ennemi et la mise en place d’un atelier de combat sur leur pelouse dans le cadre d’un exercice annuel appelé Exercice commun d’entrée de force (JFEX). En un mot, l'exercice réalisé pour tester les capacités du pilote à voler dans une grande formation et simuler une mission pour pénétrer en territoire ennemi et larguer les parachutistes de l'armée américaine, qui établiraient ensuite une présence au sol Jusqu'à 30 C-130, Hercules et près de 10 avions de transport C-17 Globemaster III avec et d'autres avions spéciaux (dont l'E8 Joint Star) ont décollé d'une douzaine de bases situées aux États-Unis dans le cadre de cet exercice extraordinaire et massif.

La valeur d'un exercice de cette ampleur permet aux forces armées de voir une formation achevée à plus petite échelle, désormais exécutée selon un scénario plus vaste et plus réel. L’exercice annuel de mobilité donne à l’aile du pont aérien la possibilité de réaliser presque tous les aspects d’une mission de combat, notamment le développement du renseignement, le chargement et le lancement d’aéronefs, les largages en vol, les opérations spéciales et les atterrissages sur des pistes semi-préparées.

Nos amis qui suivaient l'avion ont commencé à attraper les flots particuliers d'aéronefs cargo Air Force apparaissant dans leur logiciel de suivi des vols plus tôt dans la soirée. En peu de temps, il était clair qu'un exercice important était en cours et le timing était parfait pour cette itération de JFEX.




https://fighterjetsworld.com/2018/12/09 ... irlifters/
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Re: Armée Américaine [USA]

Message par geronimo » 14 décembre 2018, 07:24

America’s Super Submarine Aircraft-Carrier (AN-1) could be held again

America’s Super Submarine Aircraft-Carrier (AN-1) could be held again. The U.S. Navy Could Have Had a Submarine Aircraft Carrier (AN-1) that could launch 8 fighter jets in 8 minutes

During the 1950s, the advent of the atomic age forced the U.S. Navy to look at a number of alternate basing schemes for naval aviation. One such scheme was AN-1, an enormous nuclear-powered submarine that could launch eight fighter jets in just under eight minutes.

AN-1 would have been a large submarine, nearly 500 feet long with a beam of 44 feet. It would have had an underwater speed of 16 knots, and thanks to a 15,000-horsepower shipboard nuclear power plant, could have cruised to any point on earth. The submarine would have had six bow-mounted torpedo tubes and two rear-firing tubes.

AN-1 was a concept ahead of its time. Today, the increase of high-tech threats against aircraft carriers, including hypersonic weapons and anti-ship ballistic missiles, could force them to adapt and go underwater, just like the Navy was considering 60 years ago. Unmanned aerial vehicles, launched and recovered from submarines could someday perform many of the same missions performed by carrier aircraft.

The United States already builds drones and submarines far larger than AN-1, and it may be just a matter of time before it combines the two into a stealthy and lethal package.
https://fighterjetsworld.com/2018/12/14 ... eld-again/
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Re: Armée Américaine [USA]

Message par geronimo » 14 décembre 2018, 11:26

Differences Between Navy and Air Force Fighter Pilots
https://fighterjetsworld.com/2018/04/04 ... Zlx4AFDeII
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Re: Armée Américaine [USA]

Message par geronimo » 15 décembre 2018, 15:08

Video of Air Strike on Taliban Snipers – The Hornet’s Nest
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Re: Armée Américaine [USA]

Message par geronimo » 15 décembre 2018, 15:15

C-130 Hercules Landing on U.S.S Forrestal AIRCRAFT CARRIER
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Re: Armée Américaine [USA]

Message par geronimo » 16 décembre 2018, 19:49

How To Call A fighter jet For Close Air Support -JTAC in action
Comment appeler un avion de chasse pour le soutien aérien rapproché - JTAC en action

Let’s see How To Call A fighter jet For Close Air Support -JTAC in action
We will also tell you about What is Close Air Support? and who are Joint terminal attack controller?

In the above video, you can see a Joint Terminal Attack Controllers from Washington National Guard’s 116th Air Support Operations Squadron, 194th Wing, traveled to the Utah Test and Training Range to sharpen their skills of controlling fighter jets in close air support.

Let’s see how he Calls A F 35 For Close Air Support
What is Close Air Support?

Close air support (CAS) is air action by fixed-wing and rotary-wing aircraft against hostile targets that are in close proximity to friendly forces and requires detailed integration of each air mission with the fire and movement of those forces.

who is Joint terminal attack controller?
joint Terminal Attack Controller is the term used by military forces for a qualified service member who directs the action of combat aircraft engaged in close air support and other offensive air operations from a forward position.

US Marines Use Android Tablets To Call In Air Strikes


Marines from MAWTS-1 conducted and organized Digitally Aided Close Air Support (DACAS) fire missions

He is using Target Handoff System tablets at Chocolate Mountain Aerial Gunnery Range, California.

The exercises were conducted during Weapons and Tactics Instructors course 1-18.

WTI is a course that brings service members from all across the world to participate in training that teaches pilots, air crew and ground forces to work together to benefit the Marine Air Ground Task Force.

They can relay their position to artillery and aerial support using GPS location and indicate where their target is.

The tablet connects to a PRC-117G radio to use voice communication in conjunction with GPS.

“We were sending VMF messages to (F/A-18D’s) using THS and on the same tablet we had a 117G hooked in with an ANW2 network,” said Gunnery Sgt. Andrew Rogers, a joint tactical air controller with Marine Aviation Weapons and Tactics Squadron 1. “So we were able to track position/location information of multiple friendly positions while they moved”

Rogers said this helps the ground units by sending direct and accurate information to fire support.

This is the first time these systems have been integrated and fielded for a Marine Corps exercise.

Factual, impartial and current. AiirSource Military brings you the latest insights from the United States Armed Forces.
https://fighterjetsworld.com/2018/05/19 ... in-action/
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Re: Armée Américaine [USA]

Message par Canon_Laser » 16 décembre 2018, 23:49

C'est un peu trop compliqué tu trouves pas??


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Re: Armée Américaine [USA]

Message par malikos » 19 décembre 2018, 20:50

Start of US Air Force’s light-attack plane competition pushed back until next year
By: Valerie Insinna   20 hours ago

The Sierra Nevada Corp.-Embraer A-29 Super Tucano, left, and Textron AT-6B Wolverine are the likely contenders for the Air Force's light-attack aircraft competition. (Ethan Wagner/U.S. Air Force)
WASHINGTON — If the U.S. Air Force moves forward on a proposed initiative to buy light-attack planes, it won’t happen by the end of 2018.

The service intended to put out a final request for proposals this month for a potential light-attack aircraft program, but the date has now slipped into 2019, an Air Force official confirmed Tuesday.

“The Air Force does not anticipate release of the final Light Attack Request for Proposal by the end of the calendar year as we complete additional analysis,” Air Force spokeswoman Capt. Hope Cronin said in an emailed response to Defense News.

The light-attack aircraft competition will be down to two competitors
The light-attack aircraft competition will be down to two competitors
The U.S. Air Force put out a pre-solicitation for its light-attack aircraft program ... but it's still not ready to say it will definitely buy new aircraft.

By: Valerie Insinna
The service released a draft solicitation on Aug. 3, following two experimentation campaigns that brought the Sierra Nevada Corp.-Embraer A-29 Super Tucano, Textron’s Scorpion jet and AT-6 attack plane, and L3’s AT-802L Longsword to Holloman Air Force Base in New Mexico for several rounds of test flights.

The second set of flight experiments between the A-29 and AT-6 were curtailed this summer after an A-29 crashed, killing its pilot. However, the Air Force maintained that it could garner the data it needed on aircraft maintenance and network operations while testing the planes on the ground.

Air Force acquisition officials have shied away from declaring whether a program of record will begin in the fiscal 2020 budget, but the August presolicitation seems to limit the contenders to the A-29 and AT-6, stating that SNC and Textron “are the only firms that appear to possess the capability necessary to meet the requirement within the Air Force’s time frame without causing an unacceptable delay in meeting the needs of the warfighter.”

The goal of the light-attack experiments is to prove whether the Air Force can quickly bring industry to the table to experiment with off the shelf equipment and rapidly make a decision about whether to buy it.

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In that light, the delay in releasing the final request for proposals is at least a slight setback, as it’s unclear whether the wait for a final RFP could also push back the Air Force’s proposed due date for awarding a contract — before the start of the 2020 fiscal year on Oct. 1.

But it remains unclear whether the Air Force will have the money to buy it. Officials have maintained that a light-attack capability is “additive," meaning that they would not be willing to sacrifice procurement dollars designated for aircraft in existing or planned programs of record so that it could buy the AT-6 or A-29.

Modernization top priority in FY20 budget, Pentagon’s No. 2 official says
Modernization top priority in FY20 budget, Pentagon’s No. 2 official says
Still no word on the final top line for the Defense Department's fiscal 2020 budget.

By: Valerie Insinna
However, the Pentagon’s top-line budget is still uncertain. Defense Department budget officials had geared up for a $733 billion budget in FY20, only to have President Donald Trump call for a cut to $700 billion. Now, it appears that number is growing after intervention from Defense Secretary Jim Mattis and congressional hawks, and could be as high as $750 billion.

Whether the light-attack aircraft program fits into any of those top-line budgets is currently unknown.

https://www.defensenews.com/air/2018/12 ... next-year/

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Re: Armée Américaine [USA]

Message par geronimo » 23 décembre 2018, 14:49

Un autre programme américain générant beaucoup d'intérêt est la carabine de la prochaine génération de l'armée américaine (NGSAR) avec des munitions télescopées. Le programme comprend un suppresseur sonore intégral et un système de contrôle des incendies. Il semble que manquer la cible à 600 mètres ne sera pas une option.
Dn2-8d7XkAAvvHG.jpg
Vous ne pouvez pas consulter les pièces jointes insérées à ce message.
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Re: Armée Américaine [USA]

Message par geronimo » 23 décembre 2018, 14:56

Un B-2 largue deux bombes ultra puissantes GBU-57 (vidéo)

Le largage de deux bombes GBU-57 par un bombardier stratégique de l'US Air Force et l'énorme explosion consécutive ont été capturés en vidéo.

Une vidéo d'essais de bombes américaines GBU-57 Massive Ordnance Penetrator (MOP) a été publiée sur la chaîne YouTube The Aviationist. Sur l'enregistrement, on voit un bombardier stratégique B-2 Spirit, parti de la base de Whiteman dans le Missouri, larguer deux engins MOP:

La GBU-57 est une bombe massive anti-bunker guidée avec précision, destinée à détruire des fortifications souterraines bien protégées. Pesant près de 13.600 kilos, elle est capable de pénétrer dans le sol à une profondeur de 61 mètres et de percer jusqu'à 19 mètres de béton armé, ce qui équivaut à la hauteur d'un bâtiment de six étages.

La vidéo en question donne à voir certaines caractéristiques de la bombe: ainsi, après son largage, l'engin déploie d'abord ses stabilisateurs avant de se précipiter vers la cible. Le poinçonnement de la surface ressemble à l'explosion d'une munition de puissance moyenne, tandis que quelques secondes après, des flammes jaillissent du sol.

Cette bombe a été développée en 2007 par Boeing Phantom Works, division de recherche et développement du constructeur d'avions Boeing.

https://fr.sputniknews.com/defense/2018 ... ais-video/
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Re: Armée Américaine [USA]

Message par geronimo » 14 janvier 2019, 16:32

U.S. Air Force Deploys B-2 Bombers and 200 Airmen to Hawaii

https://fighterjetsworld.com/2019/01/14 ... to-hawaii/
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Re: Armée Américaine [USA]

Message par geronimo » 14 janvier 2019, 19:15

How F-22 Raptor flew under two Iran F-4 Phantom who tries to intercept an MQ-1 drone
The incident began over a drone, and luckily, no one started shooting

In 2013, two Iranian Air Force F-4 Phantoms moved to intercept an MQ-1 drone flying in international airspace near the Iranian border. The two IRIAF fighters were quickly shooed away by two F-22 Raptors who were flying in escort.

one of the two F-4 Phantom jets came to about 16 miles from the Predator, but broke off pursuit after two American planes escorting the drone broadcast a warning message.

The two F-22 Raptors were escorting the drone because of an incident the previous year in which two Iranian Air Force Sukhoi Su-25 close air support craft attempted to shoot down a different Air Force MQ-1. In the Nov. 1, 2012, incident, the drone was 16 miles from Iran, but still in international airspace. Iran scrambled the two Su-25s to intercept the drone, which they did, using their onboard guns.

New details about the incident disclosed by Air Force chief of staff Gen. Mark Welsh at an annual conference of the Air Force Association. On Sept. 17, the general not only confirmed that the escorting fighters were F-22 stealth fighters but also said that: “He [the Raptor pilot] flew under their aircraft [the F-4s] to check out their weapons load without them knowing that he was there, and then pulled up on their left wing and then called them and said ‘you really ought to go home.’”

https://fighterjetsworld.com/2019/01/13 ... q-1-drone/
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Re: Armée Américaine [USA]

Message par geronimo » 15 janvier 2019, 20:14

F-35’s First-Ever “Elephant Walk” With 35 Lightning II Aircraft At Hill AFB

https://fighterjetsworld.com/2018/11/20 ... -hill-afb/
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Re: Armée Américaine [USA]

Message par geronimo » 18 janvier 2019, 16:34

Watch: USAF F-35 demonstration team perform some never-before-seen maneuvers

https://fighterjetsworld.com/2019/01/18 ... maneuvers/
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