Quel remplaçant pour nos MiG-29 ?

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T800
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Re: Quel remplaçant pour nos MiG-29S ?

Message par T800 »

nos pilotes sont deja en Russie pour s'entrainer sur Mig 29 M2 je ne vois pas d'avions Chinois dans un avenir proche dans les shelters de l AAF .
radio procedures, airmanship , and decision making in flight

https://www.youtube.com/watch?v=rIUBVE1bUnI

kamel6002
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Re: Quel remplaçant pour nos MiG-29S ?

Message par kamel6002 »

Qu'en est il des MiG-35?

Nour
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Re: Quel remplaçant pour nos MiG-29S ?

Message par Nour »

T800 a écrit :
30 avril 2020, 13:32
nos pilotes sont deja en Russie pour s'entrainer sur Mig 29 M2 je ne vois pas d'avions Chinois dans un avenir proche dans les shelters de l AAF .
version 2 sièges pour ce petit avion ? pour quelles raisons ?
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algeriano93
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Re: Quel remplaçant pour nos MiG-29S ?

Message par algeriano93 »

Nour a écrit :
01 mai 2020, 11:59
T800 a écrit :
30 avril 2020, 13:32
nos pilotes sont deja en Russie pour s'entrainer sur Mig 29 M2 je ne vois pas d'avions Chinois dans un avenir proche dans les shelters de l AAF .
version 2 sièges pour ce petit avion ? pour quelles raisons ?
Pour la formation des pilotes c'est plus logique qu'ils soient sur la version biplace.

granit
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Re: Quel remplaçant pour nos MiG-29S ?

Message par granit »

Pour info, Saab développe un AESA "ITAR free" pour son Gripen...

http://psk.blog.24heures.ch/archive/202 ... 69100.html
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T800
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Re: Quel remplaçant pour nos MiG-29S ?

Message par T800 »

Nour a écrit :
01 mai 2020, 11:59
T800 a écrit :
30 avril 2020, 13:32
nos pilotes sont deja en Russie pour s'entrainer sur Mig 29 M2 je ne vois pas d'avions Chinois dans un avenir proche dans les shelters de l AAF .
version 2 sièges pour ce petit avion ? pour quelles raisons ?
Ou ça une version biplace ?
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motu
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Re: Quel remplaçant pour nos MiG-29S ?

Message par motu »

Nul besoin d'un appareil biplace pour former nos pilotes ;ce sont déjà des pilotes confirmés avec une expérience sur le MIG29 ,ils vont travailler sur simulateur pour s'adapter aux nouveau cockpit numérique et aux systèmes d'armes plus évolués du MIG29M2 ;mis à part cela ,tu peux les mettre directement dans n'importe quel avion de chasse du monde et ils sauront le faire voler ; la base du vol sur avion à réaction est commune à l'ensemble des appareils du monde ;ce qui diffère c'est l'ergonomie ,le système d'arme ,ainsi que les systèmes d'affichages ( métrique pour les russes les chinois et les européens et anglo-saxon pour les autres )
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T800
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Re: Quel remplaçant pour nos MiG-29S ?

Message par T800 »

le M2 c'est un monoplace mais comme il est basé sur le UB il a gardé la verriere du biplace monoplace . A la place du co-pilote il y a de l avionique et un reservoir de kero . Il existe aussi une version biplace identique visuellement de l exterieur mais généralement ils n'en prennent jamais beaucoup

monoplace
209480.jpg
biplace
78022_1507534004.jpg
Vous ne pouvez pas consulter les pièces jointes insérées à ce message.
Dernière modification par T800 le 02 mai 2020, 17:27, modifié 1 fois.
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Centurion213
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Re: Quel remplaçant pour nos MiG-29S ?

Message par Centurion213 »

T800 a écrit :
02 mai 2020, 17:22
le M2 c'est un monoplace mais comme il est basé sur le UB il a gardé la verriere du biplace monoplace . A la place du co-pilote il y a de l avionique et un reservoir de kero . Il existe aussi une version biplace identique visuellement de l exterieur mais généralement ils n'en prennent jamais beaucoup

monoplace

209480.jpg

biplace

article_5c169f5bb4e999_68927960_large.jpg
Salem

J'ai une question on a commande des Mig29m2 ou pas ?
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anzar
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Re: Quel remplaçant pour nos MiG-29S ?

Message par anzar »

T800 a écrit :
02 mai 2020, 17:22
le M2 c'est un monoplace mais comme il est basé sur le UB il a gardé la verriere du biplace monoplace . A la place du co-pilote il y a de l avionique et un reservoir de kero . Il existe aussi une version biplace identique visuellement de l exterieur mais généralement ils n'en prennent jamais beaucoup
La cellule c'est celle du MiG-29K index 9.31 qui a été dé-navalisé. Il me semble que les russes l'appellent MiG-29M1/M2 pour monoplace/biplace même si c'est exactement la même cellule.
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Re: Quel remplaçant pour nos MiG-29S ?

Message par motu »

Il y avait un proto qui avait même les ailes repliables , mais en principe ils doivent monter des cellules neuves complètement débarrassées des attributs de la version navale ,car cela alourdit l’avion de plusieurs centaines de kilos (crosse d’arrêt ,train d’atterrissage renforcé et rehaussé ,ailes à charnière ,couches supplémentaires de peinture anti corrosion ,équipement radio électrique d’aide à l’appontage ) .
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FULCRUM
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Re: Quel remplaçant pour nos MiG-29S ?

Message par FULCRUM »

Ce sont plus précisément des KUB, ils ont juste viré la cross d’appontage et fixés les ailes. Ils ne sont plus capables de développer un nouvel avion c'est tout.
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DarkSideoftheMoon
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Re: Quel remplaçant pour nos MiG-29S ?

Message par DarkSideoftheMoon »

En lisant cet article, il semble que le J-10 soit loin d'être ridicule.
America’s F-16V vs. China’s J-10C: Which Lightweight Single Engine Fighter Would Prevail in an Air War

Entering service in 2017 and 2018 respectively, the American F-16V and Chinese J-10C represent two of the most capable lightweight fighter jets in production today and considerable improvements over older baseline fourth generation designs. With each weighing approximately 13,000kg, deploying similarly sized radars, similar single engine configurations and similar weapons payloads, the aircraft are in many ways highly comparable. Both are being marketed for export today. The large majority of fighter jet classes in production today are configured with twin engines, from heavyweights such as the J-20 and F-15EX to medium designs such as the MiG-35 and Eurofighter, and even lightweight platforms such as the Kowsar and upcoming Taiwanese Brave Eagle. This places the J-10 and F-16 in a class of their own among modern fighter designs.



While other less prominent single engine designs are in production today, notably the Gripen, JF-17 and Tejas, these are all lighter and less capable than the American and Chinese platforms. The American F-35A is the only other prominent contemporary single engine fighter, although it is still very far from ready for high intensity combat and is unlikely to be until near the end of the decade. While the fifth generation design has considerable potential, it is much heavier, requires much more maintenance and is considerably more expensive to operate than the F-16 and J-10 which limits the possibility of making direct comparisons. Comparing the J-10C and the F-16V, however, can offer valuable insight into the state of Chinese and American military aviation - and which will prevail both in a potential conflict and on export markets.



The first F-16s entered service in 1978, meaning the airframe is now approaching 45 years old with no orders for the type from the U.S. Military for several years. The F-16V’s alterations to the original design are relatively conservative. There are no reductions to the radar cross section or applications of stealth coatings and no improvements to the F110 engine's thrust have been made. Upgrades are restricted to avionics, with new cockpit displays, electronic warfare systems and an AESA radar all integrated. The fighter deploys the same AIM-120C missile as regular F-16 variants, although some reports indicate it could integrate AIM-120D missiles with a longer 180km range in future. The F-16V overall represents a cheaper idea for an ‘enhanced F-16’ to the F-16E - developed for the United Arab Emirates, the F-2 developed for Japan, and the F-21 concept currently being marketed to India - all of which have seen far more ambitious enhancements from high composite airframes and new more powerful engines.


The first J-10 fighters entered service in 2006, with the design benefitting from new technologies developed since the 1970s to provide a leading single engine platform. The fighter was slightly lighter than the F-16 but had a superior flight performance, with a more powerful AL-31 engine exceeding the capabilities of the American F110, a higher speed and operational altitude and superior manoeuvrability. Although its engine was more powerful, the airframe was slightly lighter which further increases its manoeuvrability advantage. There was not a single field in which the F-16 could boast superior capabilities over the J-10. Not only is the J-10 design more advanced, but the J-10C has seen more comprehensive improvements compared to the original design than the F-16V has relative to the original Fighting Falcon. These have included a reduced radar cross section, applications of stealth coatings, a greater use of composite materials a new more powerful AESA radar and integration of PL-15 air to air missiles. The PL-15 has an estimated range of 250-300km, comfortably outperforming any existing American design. The J-10C also benefits from integration of new WS-10B engines, which further increases the discrepancy between its own thrust and that of the F-16 with the new engine boasting considerably greater power than the AL-31. The WS-10B also benefits from three dimensional thrusts vectoring systems - the only non-Russian fighter to do so - providing a massive advantage in manoeuvrability. The F-16 has not integrated any kind of thrust vectoring engines.


Ultimately the superiority of the J-10C is overwhelming. The two jets may be well matched in terms of electronic warfare systems and situational awareness - although export variants of the F-16V will have a disadvantage due to downgraded avionics - the J-10C’s advantages in weaponry and flight performance are overwhelming. As stealth fighters continue to proliferate, the J-10 also has the advantage of integrating an infra red search and tracking system (IRST) allowing it to more effectively lock onto stealth fighters at medium ands short ranges. An IRST also allows the fighter to maintain high situational awareness without a radar signature if needed - something the F-16 cannot do. The discrepancy in the capabilities of the American and Chinese single engine fighters is reflected in the fact that the former much older design has not seen interest from the U.S. Air Force - while the J-10C continues to be mass produced and fielded by elite Chinese units.
https://militarywatchmagazine.com/artic ... an-air-war

guidher
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Re: Quel remplaçant pour nos MiG-29S ?

Message par guidher »

En voyant tout ce qui se prepare en occident contre la chine il n est pas exclut qu elle soit frape par une lois genre caasta.donc s il faut prendre quelque chose de la chine on doit le faire maintenant

Nour
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Re: Quel remplaçant pour nos MiG-29S ?

Message par Nour »

T800 a écrit :
02 mai 2020, 15:23
Nour a écrit :
01 mai 2020, 11:59
T800 a écrit :
30 avril 2020, 13:32
nos pilotes sont deja en Russie pour s'entrainer sur Mig 29 M2 je ne vois pas d'avions Chinois dans un avenir proche dans les shelters de l AAF .
version 2 sièges pour ce petit avion ? pour quelles raisons ?
Ou ça une version biplace ?
selon wikipedia le M2 est la version biplace du M
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