Quel remplaçant pour nos MiG-29 ?

Tout ce qui concerne les contrats en négociation ou les prospections avérées de l'AAF [Whishlist interdites :!: ]
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lyesyacine2016
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Re: Quel remplaçant pour nos MiG-29S ?

Message par lyesyacine2016 »

il faut savoir que le yak 130 peut faire l'affaire de la police du ciel et de la se focalise sur la chasse lourd
le yak 130 as un potentielle énorme très même , il as un taux de montez et de virage presque équivalant au f 16 et au mig 29 et dans certain cas - altitude - est meilleures même , la version armée est très étoffez meme .
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camron29
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Re: Quel remplaçant pour nos MiG-29S ?

Message par camron29 »

Le yak 130 est subsonique, devant un avion de chasse supersonique, que veux tu qu'il fasse :?: Pour couper court, il peut avoir au maximum une vocation de support aux troupes. Il ne peut ni avoir la capacité ni la performance d'un avion de chasse techniquement parlant :nooo:

Dragunov
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Re: Quel remplaçant pour nos MiG-29S ?

Message par Dragunov »

Le yak130 est un advanced trainer dans l'AAF il a une faible panoplie de missiles air-air,tout ce qu'il peut faire en combat c'est de l'appuie sol (la couverture de chars par exemple) et la penetration bombardement basse altitude et là encore c'est risqué pour lui vue qu'il n'est pas protégé comme le su25 qui n'est pas dans notre inventaire. Le remplaçement du mig29 devrait s'accélérer surtout si le voisin venait à acquérir des f16block 70/72 meme si certains diront que se n'est pas une menace.

malikos
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Re: Quel remplaçant pour nos MiG-29S ?

Message par malikos »

Déjà les block 50/52 avec leur upgrade sont un nouveau un problème. Nous faut un upgrade aussi pour les Su 30 ou les Su 35 neuf, donc j ai bien aime leur upgrade. Merci notre voisin "7nin". Ça va forcer ANP à agir…et on a des commandes pour 14 Milliards de Dollars chez les Russes pour les prochaines 5 ans (faut chercher sur le forum le lien).

Pour le Mig 35 ce n’est pas prêt. Les russes ont que du lourd à proposer mais pas du léger au moment. Donc on pourra aussi attendre a plus du Suhoi. Mais je pense ils gardent les eux ouvert pour une alternative légère du même niveau ou bien supérieur compare au F16, sans trop du composent US/Zioniste. C est pour ca le Yak est exclu. Pas de radar, zero en air to air….

Dragunov
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Re: Quel remplaçant pour nos MiG-29S ?

Message par Dragunov »

malikos a écrit :
22 avril 2018, 20:21
Déjà les block 50/52 avec leur upgrade sont un nouveau un problème. Nous faut un upgrade aussi pour les Su 30 ou les Su 35 neuf, donc j ai bien aime leur upgrade. Merci notre voisin "7nin". Ça va forcer ANP à agir…et on a des commandes pour 14 Milliards de Dollars chez les Russes pour les prochaines 5 ans (faut chercher sur le forum le lien).

Pour le Mig 35 ce n’est pas prêt. Les russes ont que du lourd à proposer mais pas du léger au moment. Donc on pourra aussi attendre a plus du Suhoi. Mais je pense ils gardent les eux ouvert pour une alternative légère du même niveau ou bien supérieur compare au F16, sans trop du composent US/Zioniste. C est pour ca le Yak est exclu. Pas de radar, zero en air to air….
Le mig35 ne devrait pas tarder vue que se n'est pas un nouveau concept, mais il est considéré comme un chasseur moyen donc qui vient prendre le relais du mig29 sans problème .

malikos
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Re: Quel remplaçant pour nos MiG-29S ?

Message par malikos »

Le MIG35 etait rejecter par les indien, et meme douka ils le prend pas en consideration. Il est inferieur.
Russia’s MiG-35 Fulcrum F: new brochure but same old MiG-29
Overview
Russia’s MiG-35 Fulcrum F is an upgraded version of its predecessor MiG-29 and was designed by Mikoyan design bureau in the early 2000s. The multi-role fighter aircraft earlier served as MiG-29M2 or MiG-29K model. The plane has been designed as 4++ generation fighter by Mikoyan. It has been classified as a medium-weight fighter plane by the design bureau.

The plane is entirely made in Russia with Rostec companies like United Engine Corporation (UEC), KRET and Technodinamika contributing to the project.
Russia’s MiG has signed an agreement with Kazakh firm Kazakhstan Engineering to help promote the MiG-35 ‘Fulcrum-F’ to the Kazakh government, alongside a number of potential workshare and offset agreements.
Key Points
• MiG-35 is a block upgrade of MiG-29
• Zhuk-AE AESA radar is yet to be integrated with MiG-35 due to the overheating issues of Russian-made AESA radar
• The engines have been designed for short lifespans. The Engine has relatively short Mean Time Between Overhauls (MTBO) of a few hundred hours and short total life spans.
• MiG-35 is a cost-efficient numerical boost to airforce strength not a real air dominance fighter jet.
• MiG-35 has low acquisition cost but high maintenance cost, high life cycle cost and poor after sales support
• MiG-35 will not be developed further and has no roadmaps for a mid-life upgrade.
The export variant of MiG-35 will be fitted with significantly less capable Zhuk-M mechanically scanned radar
Airframe
The 17.32 m aircraft has a wing span of 12 m and can carry up to 7000 kg of payload. The airframe has been redesigned and enlarges to accommodate more fuel and carry more armament. The rear end of aircraft has been modified to house new engine. The MiG-35 has been installed with a quadruply-redundant fly-by-wire control system
Powerplant
Fitted with two Klimov RD-33MK engines, the MiG-35 has 7 percent more power than its predecessor and offers higher thrust. The engines also include systems which reduce the infrared and optical visibility of the aircraft.
The MiG-35 has an increased ferry range of up to 3100 km with its three external fuel tanks, along with an in-flight refuelling option taking its range up to 5,400 km. The MiG-29, on the other hand, has a ferry range of 1,500 km with no external fuel tanks and 2,100 km with external tanks.
It had a retrofitted in-flight refuelling probe and increased internal fuel capacity, alleviating the shorter combat radius of older models.
Radar
The manufacturer claims that it has the newly built Phazatron Zhuk active phased array radar system which can detect 30 targets at a range of 130 km in the air and 300 km in water, and can engage with 6 targets at a time.
The 600-mm.-dia. (24-in.) Prototype radar with 680 transmit/receive (TR) modules has been tested on a MiG-35 since 2008. Fight tests verified its operating range against air and ground targets and in ground-mapping modes. The prototype has a detection range of 60–65 km. (37–40 mi.).

The radar is yet to be proven its countermeasures capability. The radar can only detect incoming fighters at least from 50 km and outgoing fighters at least from 90 km. It can also detect a tank at 20 km.
The various Russian sources reported that the Zhuk-AE or Zhuk-MA or Zhuk-ME is the Russians AESA and has been fitted to the MiG 35 prototype being offered to India as their new “low” capability fighter to complement their “high” capability SU 30MKI.
The Zhuk Radar is quite small, and there would have to be cooling constraints in the smaller nosecone. Given these limitations and the immaturity of the system, you could assume it would still be quite inferior to western and other Russian radars in all parameters.
The radar uses multiple four channel transceivers modules generating an output of 5watt per channel, installed on a liquid cooled base plate to dissipate the generated heat. If a specific transceiver is overheated, it will be switched off by the radar computer until it cools down.
The export variant of MiG-35 will be fitted with significantly less capable Zhuk-M mechanically scanned radar.
Sensor
An OLS-UEM electro-optical-infrared device serves as MiG-35’s passive search-and-track sensor, which might be able to detect emissions from other plans.

The cockpit ergonomics and interface is modernised, with dual multifunction LCDs and HOTAS. The OLS on the nose serves as the IRST while the OLS under the right air intake serves as the ground strike designator.
In air combat, the optronic suite allows:
Detection of non-afterburning targets at 45 km range and more;
Identification of those targets at 8 to 10 km range; and
Estimates of aerial target range at up to 15 km.
For ground targets, the suite allows:
A tank-effective detection range up to 15 km, and aircraft carrier detection at 60 to 80 km;
Identification of the tank type on the 8 to 10 km range, and of an aircraft carrier at 40 to 60 km; and
Estimates of the ground target range of up to 20 km.
The defensive system equipment consists of radar reconnaissance, electronic countermeasures, and optical systems (notably the laser emission detector on each wingtip) which can detect and evaluate the approaching danger and operate decoy dispensers to counteract the approaching threat in the radar and infrared ranges.
Italy-based Elettronica signed an agreement with Mikoyan in 2007 to support in incorporating ELT/568(V)2 self-protection jammer in the MiG-35. The jammer renders self-defence from radar-controlled anti-aircraft artillery.
Variants
The MiG-35 comes in single-seat and two-seat variants.
Cockpit
The MiG-35 has a glass cockpit adapted for night vision goggles. Analog electronics are minimised, being replaced by 3 equal-size colour LCD multi-function displays (MFDs) and an additional display for the OLS (the MiG-35D rear cockpit has four LCDs).

Armament
MiG-35 can carry up to 7,000 kg of payload. The fighter plane packs 30-mm cannon and 150 rounds of ammunition on board. It can also use air-to-air and air-to-surface missiles along with guided and unguided rockets and bombs.
The aircraft’s suite of guided weapons includes Kh-31A anti-ship missiles with active radar seekers, the Kh-31P anti-radar missiles, Kh-29TE missiles and KAB-500Kr TV-guided bombs. Added, when equipped with an external optical / laser targeting pod, the fighter can use the Kh-29L air-to-surface missiles and KAB-500L laser-guided bombs. These weapons will allow the aircraft to engage aerial and land targets.
Flight Testing
According to sources cited by military today website, at least 10 prototypes of the aircraft have been developed. In 2017 January, Russia started flight tests of MiG-35 fighter aircraft. An international presentation of the plane was held in Moscow on January 27. According to Russian officials, the first combat-ready plane will be delivered to the Air Force by 2020.
Comparison with MiG-29
• The nose radome is slighter longer and reduced in diameter along with the cockpit; canopy linings are lowered to improve downward and lateral visibility.
• The LERX have sharper leading edges. This enhances vortex formation at high alpha and reduces drag, but adds manufacturing costs and volume inside the wing root compartments.
• The vertical stabilisers are increased in overall area.
• The position of the engine is adjusted further aft, moving the aircraft’s centre of gravity further rearward. This enhances pitch-authority.
• Increased space between the airframe and intake splitter plates improves the quality of intake stream, aiding fuel efficiency.

The limitations of MiG-35
According to Military Today, in spite of its modern features, the avionics and sensors of MiG-35 are inferior when compared with Western designs. Furthermore, Russia has a limited production of proposed MiG-35 aircraft, which are not much threat to Western air forces. Also, in spite of its high manoeuvrability, the plane sacrifices in range and weight to attain agility, according to US magazine National Interest.
“The current plane is essentially an upgrade of the MiG-29KR,” according to Russian industry source. “There is no thrust vectoring. Moreover, the lack of an AESA radar adds to the existing problems from a procurement standpoint.”
The Zhuk-ME radar lacks many new standard features like intra-flight data link networking but can network with GCI and SAM sites within a shorter radius.
The Egyptian Air Force variant of MiG-35 will be delivered without an AESA radar due to the unavailability of export variant Zhuk radar and overheating issues of the radar.
IAF Assesment of MiG-35
The current iteration of the Mikoyan MiG-35 is not the advanced warplane that India rejected in favour of the French Dassault Rafale in 2011. Instead, the new MiG-35 is a somewhat upgraded land-based version of the MiG-29KR carrier variant of the long-serving Fulcrum. It has no thrust vectoring controls and lacks an active electronically scanned array radar even though Russia has the technology.
Indeed, the entire MiG-35 project has one goal — keep RSK-MiG in business. In Russia, there is a precedent for such a project, the Sukhoi Su-30M2 project existed solely to keep airframe manufacturer KnAAPO in business.
“The entire MiG-35 project exists only to maintain the production line of RSK-MiG as well as for export,” the source continued. “Technical specifications were a secondary factor. The Ministry of Defense wants an AESA radar but wants the MiG-35 as cheaply as possible. Foreign customers, who can buy MiGs, are still buying the jet without an AESA due to unavailability of an export variant of AESA radar.
Potential Operators
The MiG-35 will eventually enter Russian service, but the aircraft is primarily geared toward export customers — which is why the video conference with Putin focused heavily on foreign sales. The Russian Air Force itself is much more interested in the Flanker series — which are much more capable and versatile aircraft.
The problem is that for all its time in development, the MiG-35 has struggled to find foreign buyers apart from Egypt.
Conclusion
The MiG-35 is pretty much the Mikoyan design bureau’s last hope for survival given Sukhoi’s overwhelming advantage. Only time will tell if the MiG-35 gambit will payoff for RSK-MiG, but the deck is stacked against it.





Les russes ont un besoin enorme eux meme, et peut plus attendre :
Russian Air Force will use the MiG-35s for complementary air superiority roles in 2020’s. Several disbanded units of Russian Air Force which were previously operating MiG-29 for air defence and ground attack missions will be reformed and equipped with MiG-35. MiG-35UBs also will be used for advanced weapon and flight training purposes and will completely take place of MiG-29SMTs in this role by 2030.

https://www.edrmagazine.eu/future-of-th ... n-the-ruaf

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Re: Quel remplaçant pour nos MiG-29S ?

Message par fronov »

malikos a écrit :
22 avril 2018, 18:19
Au moment les indiens vont se décider entre le F16 block70 et le Gripen NG.
Les brésilien ont deja pris le Gripen NG
Les Sudaf. Ont pris…le Gripen.

Et nous pilots ont aimer (Ils sont testés si je souviens en Suède, mais il y a des années faut voir ici dans le forum)
…donc j ai encore de l’espoir quand trouve une solution pour la turbine/composantes US et on acheteront aussi comme tous ces pays amis.

(les russes ont pas une solution leger au moment)
Des exercices sino-thailandais ont eu lieu, et le J-10 a marqué beaucoup de points face au Gripen.
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Amine Ind
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Re: Quel remplaçant pour nos MiG-29S ?

Message par Amine Ind »

Il n'y a rien coté marocain mis à part une négociation pour 12 F-16V donc parler de modernisation de toute la flotte c'est un peux prématuré.
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malikos
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Re: Quel remplaçant pour nos MiG-29S ?

Message par malikos »

....bon c est pas une bonne comparison ce exercise en thailande. Mais le Gripen as gaganer!
It is reported that the Gripen of the Royal Thai Air Force defeated the Su-27 or J-11 in 4:0 victory
https://thaimilitaryandasianregion.word ... -exercise/

Les chinois ont probablement envoyer le J-10B......et leurs J11 contre le JAS 39 (et pas le Grippen NG).
Mais meme le J-10B est pas prevue pour l export.
It does not appear that Aviation Industry Corporation of China (AVIC) branded placards are near the J-10B, but it is possible that this fighter could be ready for export in the short-term. Currently, only the J-10A – under the designation FC-20 – is available for export
https://quwa.org/2016/11/02/will-china- ... 0b-export/
J-10C is the strongest and most modern China stealth fourth generation fighter, it is no wonder that Russian experts will become the first 4+++ generation fighter, is second only to Chinese fifth generation jet fighters J-20 models. The reason is because the radar cross section of J-10C (RCS) of about 1 square meters, basically can be said to be a quasi stealth fighter, but much lower than the J-10A/B, but more than 1/10 fighter J-11A/B fighter. Allegedly, stealth fighters J-10C design is very unique, and had also J-20 technology used by different, the casing surface can make the radar wave radar waves into the body, by the machine components in the absorption and consumption of radar wave, so that it can not be reflected back.
http://errymath.blogspot.com/2017/06/j- ... t5UKIhuY2w

.....mais nous on parle du Gripen-NG. Avec ces "tactique swarm" a travers ces data link et son "sensor fusion" etc....

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Re: Quel remplaçant pour nos MiG-29S ?

Message par fronov »

Amine Ind a écrit :
24 avril 2018, 09:22
Il n'y a rien coté marocain mis à part une négociation pour 12 F-16V donc parler de modernisation de toute la flotte c'est un peux prématuré.
Le Remplacement des MIG-25/29 n'est pas prématuré, c'est une urgence immédiate, il faut qu'on bouge !

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Re: Quel remplaçant pour nos MiG-29S ?

Message par deyaziz »

fronov a écrit :
25 avril 2018, 01:06
Amine Ind a écrit :
24 avril 2018, 09:22
Il n'y a rien coté marocain mis à part une négociation pour 12 F-16V donc parler de modernisation de toute la flotte c'est un peux prématuré.
Le Remplacement des MIG-25/29 n'est pas prématuré, c'est une urgence immédiate, il faut qu'on bouge !
Exacte il n y a pas de nouveau chez les Russes pas de MIG-35 pas de radar AESA, Chez les européens le rafale sort de la course après la mise aux épreuves en Syrie il reste l'Eurofighter typhoon(bimoteurs-RR +AESA) et le JAS Gripen(monomoteur-SAAB +AESA). il est temps d'aller faire le marché.
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Re: Quel remplaçant pour nos MiG-29S ?

Message par Amine Ind »

fronov a écrit :
25 avril 2018, 01:06
Amine Ind a écrit :
24 avril 2018, 09:22
Il n'y a rien coté marocain mis à part une négociation pour 12 F-16V donc parler de modernisation de toute la flotte c'est un peux prématuré.
Le Remplacement des MIG-25/29 n'est pas prématuré, c'est une urgence immédiate, il faut qu'on bouge !
Ou es ce que tu lis qu'il est prématuré de remplacer les Mig29/25 ? Relis moi bien stp avant de me notifié.
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Re: Quel remplaçant pour nos MiG-29S ?

Message par mounircasadi »

avant tout achat il faut qu'on prenne en consideration l'economie du pays , on est pas la pour dire qu'il faut ou pas , les gens de la defense savent ce qu'ils faut et quel materiel doit entrer dans les besoins de l'AAF , plus encore aucun vecteur n'est disponible pour le moment , pour les gens qui disent faut prendre l'europhyter ou autre veceur occidentale , on a deja discuté sur ce sujet la , impossible de regarder de ce coté la tant que ces derniers sont bourrés d'electronique americain , alors messieurs un peut de retenu pour ce sujet la

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Re: Quel remplaçant pour nos MiG-29S ?

Message par malikos »

mounircasadi a écrit :
25 avril 2018, 12:18
avant tout achat il faut qu'on prenne en consideration l'economie du pays , on est pas la pour dire qu'il faut ou pas , les gens de la defense savent ce qu'ils faut et quel materiel doit entrer dans les besoins de l'AAF , plus encore aucun vecteur n'est disponible pour le moment , pour les gens qui disent faut prendre l'europhyter ou autre veceur occidentale , on a deja discuté sur ce sujet la , impossible de regarder de ce coté la tant que ces derniers sont bourrés d'electronique americain , alors messieurs un peut de retenu pour ce sujet la
...oui je pense il y a des risks, mais surtout du lobby bni3am. Mais il sont pas con non plus.
Moi a leurs place je me pose la question:
  • Algerie avec des disaine et disaine du Su 35 (avec tout son potentielle plus offensive, car c est un fighter lourd)
  • ou Algerie avec un fighter leger (moins offensive), et un peux moin nombreux.
...mhmmm. Et en plus leurs intervention provocera aussi plus de hostilite de notre part. Moi je tendra avec...au pire du cas on perd du temps, car un contract serra avec la suede.
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Re: Quel remplaçant pour nos MiG-29S ?

Message par motu »

malikos a écrit :
25 avril 2018, 13:50
mounircasadi a écrit :
25 avril 2018, 12:18
avant tout achat il faut qu'on prenne en consideration l'economie du pays , on est pas la pour dire qu'il faut ou pas , les gens de la defense savent ce qu'ils faut et quel materiel doit entrer dans les besoins de l'AAF , plus encore aucun vecteur n'est disponible pour le moment , pour les gens qui disent faut prendre l'europhyter ou autre veceur occidentale , on a deja discuté sur ce sujet la , impossible de regarder de ce coté la tant que ces derniers sont bourrés d'electronique americain , alors messieurs un peut de retenu pour ce sujet la
...oui je pense il y a des risks, mais surtout du lobby bni3am. Mais il sont pas con non plus.
Moi a leurs place je me pose la question:
  • Algerie avec des disaine et disaine du Su 35 (avec tout son potentielle plus offensive, car c est un fighter lourd)
  • ou Algerie avec un fighter leger (moins offensive), et un peux moin nombreux.
...mhmmm. Et en plus leurs intervention provocera aussi plus de hostilite de notre part. Moi je tendra avec...au pire du cas on perd du temps, car un contract serra avec la suede.
Contrat d etat.
Beaucoup de sous entendus rendent ton message difficile à comprendre :scratch:
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